کلمه پایانی اطلاعات به کتاب

این کتاب به خوانندگان کمک میکند تا نرمافزار بهتری را توسعه دهند و لذت برنامه نویسی را دوباره کشف کنند. برنامه نویسی یا برنامهسازی مهارتی برای تولید نرمافزارهای کامپیوتری مانند برنامههای وب، برنامههای کاربردی سازمانی، برنامههای موبایل، بازیهای کامپیوتری، برنامههای تعبیه شده در وسایل الکترونیکی، سامانههای هوشمند و نمونههای دیگر است. اگر اثری دارای گذرهای تاریک و قسمت های نارسا و یا هر عیب دیگری باشد دیگری مجاز است بهتشریح آن بپردازد و آنرا کامل کند و افکار مولف را روشن سازد در این صورت افتخار از آن مولف اصلی است و آن دیگری جز نقل افکار و تشریح و بیان آن ادعائی نتواند کرد. بخش نخست کتاب با تشریح اصطلاح های عمومی و نیز به کارگیری قطعه هایی جذاب و کوتاه از دوره های گوناگون به بررسی مبانی موسیقی می پردازد. این کتاب همچنین مبانی فلسفی موسیقی، ویژگی های جهانی و همچنین مبانی فلسفی موسیقی، ویژگی های جهانی و همچنین تاثیر آن بر روی روح را تشریح می کند. از این روی ما امضاکنندگان این نامه درخواست میکنیم که روز «چهارم آذر» که بنا بر مستندات تاریخیزادروز «فارابی» موسیقیدان بزرگ ایرانی و صاحب کتاب «موسیقی کبیر» میباشد، در تقویم کشور به نام «روز موسیقی» درج گردد. Post h as been cre ated with G​SA C​on​tent Gen᠎erat᠎or D emover᠎sion᠎.

کتاب موسیقی کبیر

به گفته کارشناسان تاریخ موسیقی، «فارابی» بزرگترین موسیقیدان ایرانی پس از اسلام است و اثر وی به نام «موسیقی کبیر» بزرگترین اثری است که دربارهی موسیقی چه عملی و چه نظری و فلسفه موسیقی و چگونگی پیدایی آن و نیز صوت و آهنگ و شعر و وزن، همچنین پردهبندی و ساخت ساز و اختراعسازی بنام شاهرود (که گستره آوای آن با پیانوی امروزی اروپا برابری داشت)، نوشته شده که در این یادداشت نمیتوان به شرح همه نکات ارزشمند این کتاب که راهگشای بسیاری از موسیقیدانان ایران و جهان بوده و همچنین جنبههای مختلف هنر این موسیقیدان برجسته پرداخت. امیدواریم این مهم که چندین سال است از سوی دوستداران فرهنگ وهنر ایران مطرح شده است، هرچه زودتر انجام پذیرد و شاهد ثبت روز موسیقی به نام «فارابی» در سالنامه رسمی کشور باشیم. همانطور که در این نقل قول مشخص است، این انتظار از سوی کاربران از کتابداران وجود دارد که حداقل نسبت به کتابهای شناخته شده اطلاعات کافی را داشته باشند. به گزارش خبرگزاری مهر، چاپ سوم کتاب ارزشمند «موسیقی کبیر» تألیف ابونصر فارابی با ترجمه و شرح فارسی مهدی برکشلی که در سال ۹۳ به عنوان برگزیده دوسالانه کتاب برتر موسیقی در بخش ترجمه انتخاب شد، به دلیل استقبال اهالی فرهنگ، هنر، اندیشه و موسیقی، از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد. This article has ᠎been cre​ated by G SA C᠎onte᠎nt᠎ Generat​or᠎ Demover​sion.

کتاب های وارکرافت

انتشارات سرود از دی ماه سال 1358 همزمان و همراه با اولین گامها در شکلگیری و تکامل صنعت نشر موسیقی در کشور شروع به فعالیت نموده و تا امروز با چاپ بیش از یکصدوهفتاد عنوان کتاب در زمینههای مختلف موسیقی، همچنان همدوش و همراه با سایر پویندگان این عرصه بوده است. همزمان با فرا رسیدن چهارم آذرماه (زادروز فارابی) سی نفر از هنرمندان عرصه موسیقی با انتشار نامهای به سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) از او خواستند این روز را در تقویم کشور به عنوان روز ملی موسیقی انتخاب کند. ایلنا نوشت: سی نفر از پیشکسوتان و هنرمندان عرصه موسیقی با انتشار نامهای از وزیر ارشاد خواستند زادروز فارابی به عنوان روز ملی موسیقی در تقویم درج شود. همانطور که آگاهی دارید موسیقی ایران به درازنای تاریخ این سرزمین پیشینه دارد و در قوانین ایران و جهان این هنر به عنوان یک میراث ناملموس شناخته میشود. با توجه به غنای موسیقی ایران و نقش پر رنگ موسیقیدانان کهن این مرز و بوم در پاسداشت دانش و هنر نیاکان و تاثیرگذاری آنان بر موسیقی سایر کشورهای پیرامون و همچنین موسیقی جهان، شایسته است یک روز از سال به نام یکی از مفاخر کهن موسیقی این سرزمین در گاهشمار رسمی کشور به ثبت برسد.

امید است با ثبت «روز موسیقی» به نام «فارابی»، ضمن گرامیداشت هنر موسیقی و قدردانی از این موسیقیدان بزرگ و زنده نگاه داشتن یاد او نزد ایرانیان، بتوان مقدمهای را فراهم آورد تا هیچ کشوری نتواند با استفاده از اسناد جعلی به مفاخر ایران دستاندازی کرده٬ آنان را به نام میراث خود به ثبت جهانی برساند. درک و دریافت موسیقی، با بررسی تفصیلی سبک ها و گونه های مدوّن موسیقی غرب از قرون وسطا تا آغاز دهه 1990 و نیز تأملی کوتاه اما آموزنده بر برخی از گونه های موسیقی غیرغربی، مطالبی را فراهم می آورد که آگاهی از آن ها برای هر علاقه مند جدّی موسیقی ضروری است. سونات، سمفونی و کنسرتو نیز در این بخش معرفی میشوند. در جلدهای بعدی کتاب صوتی جان شیفته ، آنت و پسرش، مارک ریوییر درگیر حوادث تاریخی فرانسه میشوند و بدین سان، زندگی او (آنت) در دو سطح موازی پیش میرود. در نیمه دوم، سه پروژه اختصاصی خواهید داشت که شامل بازی Space Invaders ،Arcade و «مصورسازی داده» (Data Visualization) میشوند. فروشگاه محصولات فرهنگی “آوای خانه” در جوار خانه موسیقی ایران واقع است و تا کنون توانسته تقریبا تمامی آثار صوتی و تصویری را برای عرضه مهیا کند.

راه های آسان برای تبدیل کتاب به موفقیت

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد خرید کتاب موسیقی لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید